سفارش تبلیغ
صبا ویژن


دکتر جلیلی را بیشتر بشناسی

برای دیدن کلیپ بر روی تصویر کلیک کنید





      

رئیس جمهور باید تولید ثروت کند و در مدیریت اقتصادی جامعه تدبیر داشته باشد و به دنبال نشر عیوب مردم نباشد، شعارها و ارزشهای خود را تغییر ندهد و باید زندگی متوسط داشته باشد.

به گزارش سایت حیات طیبه، به نقل از نسیم، استاد حسن رحیم‌پور ازغدی در حضور جمعی از طلاب و دانشجویان در موسسه فرهنگی سیدالشهدا به تبیین ویژگی های یک نامزد اصلح از دیدگاه امیر مومنان(ع) پرداختند.

رحیم پور

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این جلسه اظهار داشتند: کسانی که برای مدیریت کشور برنامه می‌دهند برنامه‌های ضد سرمایه داری بدهند و از شعارهای غیر اسلامی پرهیز کنند و بدانند همه برنامه‌ها فقط پیشرفت نیست.

-انسان موجودی است که اگر به قدرت برسد ممکن است به طمع و طغیان دست بزند.

- نامزدها باید برنامه‌های خود را بر اساس توسعه و ضد فقر ارائه بدهند.
- کسانی که وعده های پیشرفت و اقتصادی می‌دهند باید بررسی شود که اسلامی است یا خیر.
- به کسانی رای بدهید که بین نزدیکان خود و دیگران تفاوتی قائل نشود و ثروت بیت المال را به همه یکسان پخش کند.
- رئیس جمهور باید تولید ثروت کند و در مدیریت اقتصادی جامعه تدبیر داشته باشد و به دنبال نشر عیوب مردم نباشد، شعارها و ارزشهای خود را تغییر ندهد و باید زندگی متوسط داشته باشد.
- باید مراقب افرادی که صورت مسئله را عوض می کنند باشیم.
- فرد منتخب باید در مقابل اشتباهات خود انتقاد پذیر باشد.
- حضرت امیر فرمودند آزمایشاتی پیش می آید که آدم های خوش سابقه را بر زمین می زند. در آتش فتنه قربانیان آنها مسلمانان هستند. افرادی که در آتش فتنه می سوزند افرادی سالم و خوب بودند.
- هرکسی که خجالت بکشد از ارزشهای انقلاب بگوید آن فرد دچار فساد اخلاقی و ارزشی میشود.
- درست عمل کردن از خوب حرف زدن خیلی بهتر است.
- عده ای در سخنرانی انتخاباتی خود می گویند فلسطین مسئله کشورهای عربی است ولی امام(ره) از سال 43 میگفت اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.
- اگر دیدید که افرادی صالح آمدند و بعد تغییر کردند ما وظیفه خود را درست انجام داده ایم.





      

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت:امروز ساختار اجرایی و اداره کشور ناتوان و فرسوده شده است.
به گزارش مشرق، سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نشستی که شب گذشته در ستاد مردمی وی در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه تشکیل شد، پس از شنیدن پرسش‌های کتبی و شفاهی حاضران از جلیلی به سخنرانی پرداخت.

وی با تأکید بر پرهیز کردن از ورود به جریانات حاشیه‌ای در انتخابات، ابراز کرد: ورود به عرصه انتخابات یک امر جدی است و باید در این امر مرتب دقت کرد و توجه داشت که ورود به این عرصه برای دست‌یابی به قدرت نباشد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که برخی‌ها گفته‌اند که چرا زودتر اعلام کاندیداتوری نکردید یا به تبلیغ برای خودتان نپرداختید، ادامه داد: از کسانی که این کار را انجام داده‌اند باید پرسید که چرا پیش از موعد به تبلیغ پرداخته‌اند و این روش ما نبوده است.

وی اظهار کرد: باید این گفتمان را مطرح کرد که دین علاوه بر مقاومت پیشرفت نیز می‌تواند بیاورد و هر کس در این زمینه کار خاص خودش را باید انجام دهد، در ورود به انتخابات هیچ‌کس نباید احساس ضمانت و گارانتی بکند بنابراین باید نظارت دقیق و ساز و کارهای ویژه‌ای باشد.

جلیلی ادامه داد: آن‌چه که برای ما اهمیت دارد، اسلام نابی است که امام(ره) بنا نهادند و رهبر معظم انقلاب آن را ادامه می‌دهند و هر کس اگر با این اسلام ناب اختلاف پیدا کرد، حتی اگر من باشم، نیز انحراف می‌‌یابد.

وی به جریانات سال 88 اشاره و تصریح کرد: در سال 88 ظلم بزرگی به نظام اسلامی اتفاق افتاد و رهبر معظم انقلاب جریانات مختلف فتنه‌گر را مدیریت کردند و کشور را به سلامت از فتنه 88 گذراندند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ابراز کرد: در گفت‌وگوهای هسته‌ای در سال گذشته 9 ماه تعلل کردند و به این دلیل بود که امید داشتند، فشارهای اقتصادی بر روی گفت‌وگوها تأثیر بگذارد، از سال گذشته کمیته اقتصادی در شورای امنیت ملی شکل گرفت و ظرفیت‌ها و تهدیدها بررسی شد و در آلماتی 1 نتیجه موفقیت‌آمیزی کسب شد.

ایران در جنگ اراده‌ها به پیروزی رسید

وی ادامه داد: امروز در قضیه سوریه بسیاری از قدرت‌ها در برابر ایران قرار گرفتند و در این جنگ اراده‌ها ایران به پیروزی رسید و امروز اعلام می‌کنند که کنفرانس ژنو 2 بدون حضور جمهوری اسلامی ایران اثری ندارد.

وی اظهار کرد: برخی نامزدها گفتند که باید دنبال تنش‌زدایی برویم و مگر ما دنبال تنش بودیم و مگر تنش‌زدایی خط قرمز است، من مخالف صددرصد تنش‌زدایی هستم و اگر چیزی مبنی بر موافق بودن من به تنش‌زدایی به من منسوب است، اشتباه است.

جلیلی اظهار کرد: اگر جریان و گفتمانی بیاید و مدعی شود که مقاومت سبب هزینه برای کشور است و مصالحه را راه حل معرفی کند این امر اشتباه و با شواهد فراوانی قابل رد کردن است، ما باید برای اندیشه دینی در همه شؤون مدل‌سازی و ارائه طرح اجرایی کنیم.

وی به جریانات سال 88 اشاره و تصریح کرد: در سال 88 ظلم بزرگی به نظام اسلامی اتفاق افتاد و رهبر معظم انقلاب جریانات مختلف فتنه‌گر را مدیریت کردند و کشور را به سلامت از فتنه 88 گذراندند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ابراز کرد: در گفت‌وگوهای هسته‌ای در سال گذشته 9 ماه تعلل کردند و به این دلیل بود که امید داشتند، فشارهای اقتصادی بر روی گفت‌وگوها تأثیر بگذارد، از سال گذشته کمیته اقتصادی در شورای امنیت ملی شکل گرفت و ظرفیت‌ها و تهدیدها بررسی شد و در آلماتی 1 نتیجه موفقیت‌آمیزی کسب شد.

نباید با از بین بردن ظرفیت‌های به وجود آمده عقب‌گرد کنیم

وی ادامه داد: امروز در قضیه سوریه بسیاری از قدرت‌ها در برابر ایران قرار گرفتند و در این جنگ اراده‌ها ایران به پیروزی رسید و امروز اعلام می‌کنند که کنفرانس ژنف 2 بدون حضور جمهوری اسلامی ایران اثری ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر این‌که نباید این ظرفیت به وجود آمده را از بین ببریم، خاطرنشان کرد: اگر ما به پشت خیمه‌های دشمن رسیدیم نباید، بازگردیم و این بازگشتن گاه با شبهه در اندیشه و شبهه در دیدگاه صورت می‌گیرد که حوزه علمیه می‌تواند پاسخ‌گو باشد.

وی به نقش حوزه‌های علمیه اشاره کرد و ادامه داد: ساز و کاری باید اندیشیده شود که اسلام در اقتصاد، فرهنگ و عرصه‌های مختلف ظهور و بروز بیابد و حوزه علمیه باید به این امر کمک کند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این‌که ما در تبیین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کاستی‌هایی داریم، ادامه داد: در بسیاری از عرصه‌ها کارهای اساسی مانند شکل‌گیری قانون اساسی شده که تبدیل به سند شده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در جایگاه ولایت فقیه و به عنوان یک کارشناس دین مجموعه رهنمودهای ارزشمندی را ارائه کرده‌اند که این ظرفیت همچنان به خوبی استفاده نشده است، کارهایی که برای به ظهور رساندن اسلام در عرصه‌های مختلف شده است باید مورد استفاده قرار گیرد.

ساز و کاری اجرایی و اداره کشور فرسوده شده است

جلیلی ادامه داد: امروز ساختار اجرایی و اداره کشور ما نه تنها برای به انجام رساندن گفتمان انقلاب ناتوان است بلکه در اجرایی کردن همین ساختارهای لیبرالی و غربی نیز ناتوان و فرسوده شده است و یکی از دلایلش عدم ارتباط با حوزه علمیه است.

وی به بیان مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: اگر دولت را یک ماشین بزرگ مانند تریلی در نظر بگیریم،‌ باید اولویت اول خود را این قرار بدهیم تا این ماشین را راه بیندازیم و در ثانی ساز و کار اندیشه دینی را بر آن حاکم کنیم و اگر این گونه نباشد به تبع نمی‌توانیم در عرصه‌های مختلف سیاسی و فرهنگی دستاورد لازم را داشته باشیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برخی شکست‌های ابتدایی در جنگ تحمیلی را ناشی از نبود ساز و کار متناسب با انقلاب دانست و بیان کرد: دلیل پیروزی ما این بود که ساز و کارهایی متناسب با نظام اسلامی ایجاد کردیم، که می‌توان به وارد شدن عنصر شهادت طلبی و حضور فرماندهان در میان رزمندگان اشاره کرد.

وی بیان کرد: اکنون در عرصه اقتصادی دشمن خارجی و سؤاستفاده‌کن داخلی از ساز و کار ناکارآمد اجرایی سوءاستفاده می‌کند و به تخریب اقتصاد کشور می‌پردازد و تا زمانی که این ساز و کار تغییر نیابد، نمی‌توان از خطرات دشمن ایمن بود و در عرصه‌های دیگر مانند فرهنگ نیز این‌گونه است.

جلیلی اظهار کرد: هر کس که منتخب مردم شد باید تغییر ساز و کار کشور اولویت اساسی وی باشد و حل برخی از مشکلات زمان‌بر است به همین دلیل برخی‌ها به دنبال کارهایی هستند که زودبازده شوند و از اولویت‌ها غافل می‌شوند.

ساز و کاری برای شناسایی و به کارگیری نیروها تعریف شود

وی گفت: سفرهای استانی از این نمونه است، چون ماشین دولت به خودی خود حرکت نمی‌کرد، رییس‌جمهور با طریق دیگری به خدمات‌رسانی می‌پرداخت، به عنوان مثال باید سفرهای وزارت‌خانه‌ای داشته باشی و باید وزارت‌خانه‌ها را از این بی‌عملی درآورد.

جلیلی بیان کرد: سفرهای استانی یا شکل‌گیری ستادهای استانی ممکن است به عنوان ضرورت صحیح باشد، اما باید این ظرفیت‌ها را به گونه‌ای شکل داد که بتوانیم کار را به طور اساسی و ریشه‌ای دنبال کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی نیروی انسانی را بسیار با اهمیت خواند و افزود: باید ساز و کاری برای یافتن نیروهای مختلف در پست‌ها را یافت، بحث بر سر این نیست که افراد خاصی جزو تیم من هستند یا نیستند، بلکه باید ساز و کاری برای شناسایی نیرو و قراردادن آن فرد در جایگاه خودش به دست آورد.

وی اظهار کرد: ساز و کار شناسایی نیروها و به کار گیری آن در دفاع مقدس یکی از کارآمدترین ساز و کارها بود، به این دلیل که اندیشه دینی بر آن حاکم بود و آرمان در آن غالب بود و این گونه نبود که هر کس با مقاصد خاص در آن حضور بیابد.

جلیلی وظیفه شورای عالی امنیت ملی را بررسی تهدیدها و فرصت‌ها در حوزه امنیت ملی دانست و افزود: تنها مسأله به تهدید نظام ختم نمی‌شود، یکی از بسترهای تهدید اقتصاد یا فرهنگ است، ما هر روز با بمباران رسانه‌ای مواجه هستیم و برای این عرصه‌ها باید کار راهبردی کرد.

زرادخانه هسته‌ای ایران اسلامی در قم است

وی در ابتدا با بیان خاطره‌ای درباره حوزه علمیه پرداخت و گفت: در دیداری که با آقای سولانا داشتیم و در میز ناهار با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردیم، ایشان علاقه‌مند بود به موضوعات خارج از بحث هسته‌ای که از آن سؤال می‌کرد که درباره نظام حکومتی ایران و ساختار حکومتی ایران سؤالاتی کرد، غربی‌ها اعتراف می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران سلاح هسته‌ای ندارد و حرفشان این است که ما می‌خواهیم پیش‌گیری کنیم، من از ایشان سؤال کردم که شما سی سال است علیه ایران فعالیت می‌کنید و چرا موفق نشدید؟ سولانا گفت خود شما پاسخ را بدهید، من گفتم باید دو نکته را در نظر داشت، یکی این‌که شما با نظامی روبرو هستید که مستظهر به پشتیبانی مردم است، همچنین این نظام مبتنی بر یک اندیشه دینی است و این ادعا را دارد که جامع است و برای همه عرصه‌ها مانند اقتصاد، سیاست و فرهنگ حرف دارد و مردمی که پشتیبان این نظام هستند تنها دفاع نمی‌کنند از این نظام بلکه حاضر هستند جان خود را برای نظام بدهند و این امر به دلیل غنای اندیشه اسلامی است، من به ایشان گفتم شما بیخود دنبال نطنز و اصفهان هستید بلکه زاردخانه ما در قم است و شما باید جلوی آن‌جا را بگیرید.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که امروز ده‌ها مثال تجربی و عملی از کارآمد بودن نظام دینی داریم، خاطرنشان کرد: ما حیات‌بخشی دین در عرصه اجتماعی و فردی را تجربه کردیم و آن‌چه که امام خمینی(ره) برای ما به ارمغان آورد یک حیات جدید بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر انسان ایمان و عمل صالح را مبنا قرار داد و در عرصه اجتماعی ظهور کرد یک حیات طیبه را برای انسان به ارمغان می‌آورد، این اندیشه یک اندیشه جدی است و هر کسی نمی‌تواند درباره آن نظر بدهد.

جلیلی ادامه داد: عرصه دینی یک عرصه جدی است و هر کس نمی‌تواند درباره آن نظر بدهد، اگر هم مطلبی درباره این‌که من قدرت استنباط دینی در هر یک از موضوعات را دارم، گفته شده است اشتباه است.

تثبیت جایگاه ولایت فقیه ضرورتی برای دولت یازدهم

وی تثبت نظریه ولایت فقیه و جایگاه ولایت فقیه را یکی از ضرورت‌های دولت آینده دانست و ابراز کرد: رییس‌جمهور آینده باید در عرصه عملی تابع ولایت فقیه باشد، در نظام اسلامی ولایت مطلقه فقیه حاکم است که فصل‌الخطاب در همه عرصه‌ها است بنابراین دیگر بحث اختلاف با رهبری به وجود نمی‌آید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: این نظام بعد از گذشت 34 سال توانسته است نظامی را برپا کند که ویژگی‌های قابل توجهی داشته باشد، انقلاب کوبا تئوری کمونیستی خود را حفظ کرده اما در کشور خود پیشرفت نداشته است.

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران نه تنها مقاومت کرده است، بلکه پیشرفت سریعی داشته است، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران ظرفیت بسیاری بر مبنای اندیشه دینی داشته است و این امر در عرصه‌های مختلف برای نظام تولید ظرفیت کرده است.

جلیلی بیان کرد: ایران زمانی نوکر آمریکا بود، اما امروز نقشش ارتقا پیدا کرده است و این امر نه تنها در سطح منطقه‌ای بلکه در سطح جهانی است، شش قدرت جهانی یک طرف می‌نشینند و جمهوری اسلامی ایران در یک عرصه می‌نشیند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی و بعد از تثبیت انقلاب اسلامی دوران شکست‌های استکبار شروع می‌شود و پیروزی‌های پی‌درپی انقلاب اسلامی آغاز می‌شود، گفتمان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب برای ما یک ظرفیت ایجاد کرده است.